Fulltextové vyhledávání

Turistika

Rozcestí Ještěd - odbočka k vrcholu

Typ

Rozcestím, které je 300m (měřeno po silnici) od vrcholu Ještědu, prochází dvě turistické značky a jedna Naučná stezka. Modře značená turistická trasa vede z jižního směru od Mnichova Hradiště okolo…

Rozcestí Ještědka

Typ

Rozcestník Ještědka stojí hned u silnice a parkoviště u horské chaty Ještědka. Pokud sem přijedete autem, můžete se z rozcestí vydat na výlet čtyřmi směry. Po červené turistické značce nahoru po…

Rozcestí Rašovský hřbet

Typ

Rozcestím Rašovský hřbet na hřebenu Rašovky prochází dvě značené turistické stezky. Modrá vedoucí z Pilínkova přes Pláně pod Ještědem po Hlubockém a Rašovském hřbetu k rozhledně Rašovka a dál okolo…

Rozcestí U Šámalů

Typ

Rozcestník U Šámalů stojí před stejnojmennou hospodou, vybudovanou Antonínem Šámalem v roce 1864. Jde o typickou horskou hospůdku, kterých dnes už moc nenajdete. Dřevěný výčep, sousedský přístup a…

Rozcestí Záhoří

Typ

Rozcestník Záhoří stojí na kraji pole u křižovatky polní cesty s místní komunikací, odkud je krásný výhled na horu Buková (836 m.n.m.). Přes vrchol této hory vede z rozcestí žlutá turistická trasa na…

Rozcestí Gregorův kříž

Typ

Rozcestík Gregorův kříž stojí na křižovatce místních asfaltových komunikací vedle pomníčku Gregorův kříž. Tímto rozcestím prochází ze směru od Nové Louky modrá turistická trasa, která pokračuje na…

Kostel svatého Prokopa v Hodkovicích nad Mohelkou

Typ

Původní dřevěný kostel vyhořel v roce 1692 a až 22. listopadu 1717 byl položen základní Kámen ke kostelu, který tu stojí až do současné doby. Kostel byl dostavěn v roce 1720 a v roce 1828 po proběhlé…

Rybník Vidlák

Semily
Typ

Další rybník vybudovaný v 16. století v mokřadech Podtroseckých údolích Českého ráje. Rybník najdeme u silnice z Troskovic k Hrubé skále a hned u rybníka je tu vybudované parkoviště se stánkem s…

Rokytnický rybník

Semily
Typ

Rokytnický rybník najdeme kousek od osady Rokytnice u silnice z Borku na Hrubou Skálu. Byl postavený v 16. století jako součást systému rybníků, které byly vybudovány z mokřadů a zatopených luk v…

Ruiny tajemného mostu

Typ

Kousek od železniční zastávky Návarov na trati Železný Brod - Tanvald stojí provizorní most přes řeku Kamenici. Jde už několik desítek let o provizorní most vojenské mobilní skládací konstrukce s…